המפתחות בידיים של הקבינט: צה"ל מוכן לפעולה ברפיח

    קובי פינקלר No Comments on המפתחות בידיים של הקבינט: צה"ל מוכן לפעולה ברפיח

    צה"ל מודיע על מוכנות מלאה לפעולה צבאית ברפיח, כשברקע נמשכים הלחצים הבינלאומיים למנוע אותה. עשרות אלפי פלסטינים כברו הועברו למואסי וחאן יונס. כעת המפתחות נמצאים בידי הדרג המדיני בלבד, שיצטרך להחליט – האם ללחוץ על הגז? | במקביל, חטיבת הנח"ל מסיימת היום את תפקידה במסדרון נצרים, מפקד החטיבה מסכם: "השמדנו מעל 20 ק"מ של תוואי מנהרות"

    מעבר רפיח צילום: עבד רחים כתיב, פלאש 90
    23:05
    04.05.24
    קובי פינקלר No Comments on פרטים חדשים על חוליית חמאס שחוסלה סמוך לטול כרם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צה"ל מוכן לפעולה ברפיח והציג את כל תוכניותיו: 150,000 פלסטינאים זזו כבר מרפיח למואסי וחאן יונס ובשעה זו הרמטכ"ל משתתף בקבינט המלחמה בדיון על רפיח.

    במקביל לאישור התוכניות לרפיח, חטיבת הנח"ל מסיימת היום את תפקידה במסדרון נצרים תחת אוגדה 162 כשבשלושת החודשים האחרונים יצאו הכוחות ל-1500 פשיטות מסוגים שונים, מהים מהיבשה והאויר בהם נהרגו וחוסלו מאות מחבלים. רק בשלוש הימים האחרונים היו 183 תקיפות.

    בצה"ל אומרים שהיום זמן חציית הציר הוא 7 דקות ויש לו ערך משמעותי לצה"ל ובו הוקמו גם מספר עמדות צבאיות.

    את האוגדה תחליף אוגדה 99 עם שתי חטיבות מילואים.

    כמו כן בימים אלו משלימים גם את בניית המזח הצף בעזה כשגם האמריקנים שותפים לבנייתו.

    מפקד חטיבת הנח"ל, אלוף-משנה יאיר צוקרמן, מסכם חצי שנה בעזה:

    "צוות הקרב של חטיבת הנח"ל פועל מזה כ-3 חודשים, מאז ה-21 בינואר למעשה", אמר מפקד חטיבת הנח"ל, אל"ם יאיר צוקרמן, "משימת הצק"ח לאפשר מעבר הומניטרי, ולבסס את המסדרון עם מאמצים לוגיסטיים שונים, על מנת לאפשר יציאה ממנו לפשיטות אוגדתיות וחטיבתיות, גם בצפון הרצועה וגם בדרומה. ב-3 החודשים האחרונים פעל הצק"ח רבות, השמיד תשתיות רבות, ובתוך כך ביחד עם יחידת יהל"ם מעל 20 ק"מ של תוואי מנהרות שונה, ובכך איפשר את העמידה במשימה. עצם ההימצאות של הצק"ח בשטח, עצם הנוכחות של הכוחות הלוחמים, המתמרנים ויכולות האש, הביאו להישגים הרבים".

    המסדרון מהווה מרחב המפריד בין צפון לדרום רצועת עזה, משם הכוחות ביצעו פשיטות ממוקדות רבות, התקפות ומארבים ייזומים. הלוחמים אפשרו מעבר סיוע הומניטרי באופן שוטף.

    כוחות האוגדה ביצעו במרחב עבודות הנדסיות, יצירת תשתיות לוגיסטיות ותקשוביות כדי לאפשר לכוחות חופש פעולה מיטבי.



    0 תגובות